Saturday, March 15, 2014

DAY 4: GOLD COAST > QUEENSLAND, AUSTRALIA

tarikh 09 mac 2014 jam 10.42 malam. kehilangan MH370 masih menjadi tanda tanya sehingga saat ini. ada yang bersimpati and ada gak manusia yang tidak bertanggunjawab memPOLITIKkan isu ini untuk kepentingan masing-masing. apa pun kebenarannya, hanya ALLAH yang maha mengetahui. moga hal ini menjadi pedoman semua. insyallah!
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
 
Ride The Wheel of Suffers Paradise

Backpackers In Paradise
hari ke 4 di sydney merupakan hari ke 4 juga di gold coast. tarikh 10 mei 2013 (sabtu) jam 01.00 petang, kami sekali lagi tiba di gold coast. dari airport gold coast menaiki bas ke surfer paradise dengan kos AUD4.68/pax sahaja. macam hari-hari sebelum nih and aku still tak tau macam mana kiraan tambang bus kat sana. kali nih penginapan kami bukan lagi di hotel hari pertama. BACKPACKERS IN PARADISE menjadi pilihan hati. untuk baki 3 hari 2 malam nih, kami akan stay kat sini. kos penginapan adalah sebanyak $80.00/pax untuk 3 hari 2 malam. agak jauh dari pantai tapi still sekitar TOWN suffer paradise. lebih kurang jam 02.40 petang kami sampai kat tempat nih. check in and rehat kejap!

Backpackers In Paradise, Suffer Paradise
backpackers room

untuk hari nih, takde target nak pergi mana-mana pun. cukup sekadar ronda-ronda sekitar suffer paradise, cari makan and cari cenderahati nak bawak balik. kami ada jumpa beberapa kedai MAKANAN HALAL untuk rujukan korang. kali nih kami lunch kat RESTORAN SHIRAZ (makanan arab) dengan kos AUD31.50/2pax. layan picture jalan-jalan yer!

Shiraz Restaurant
Santoshi India House
Ali's Pizza Kebabs

lebih kurang jam 07.00 dah balik hotel semula. sebelum tuh sempat singgah beli beberapa jenis buah-buahan segar di coles dengan harga AUD3.85 sahaja. anggur diaorang memang THE BEST and murah compare malaysia. dah sampai bilik! rehat! tido!

cenderahati dari Gold Coast, Australia
cenderahati dari Gold Coast, Australia
Hard Rock Cafe Suffer Paradise
Hard Rock Cafe Suffer Paradise
Ride The Wheel of Suffers Paradise

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
TO BE CONTINUE
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

No comments:

Post a Comment