Wednesday, September 2, 2009

ANAK-ANAK YATIM NURUL IMAN

30 OGOS 2009 (AHAD),
sering aku anggap kehidupan aku begitu malang, rupanya ada yang lebih malang dari aku. sering aku anggap kehidupan aku begitu sedih, rupanya ada yang lebih sedih dari aku. sering aku anggap kehidupan aku begitu sunyi, rupanya ada yang lebih sunyi dari aku. sering aku anggap mati itu lebih baik dari hidup, rupanya ada yang sedang menunggu saat kematiannya sedangkan dia masih belum mengenal kehidupan didunia ini.
NURUL IMAN,
adik-adik ini banyak mengajar aku. tentang hidup barangkali walaupun ada diantara mereka masih tidak mengetahui apa-apa. pada mereka, muda yang datang itulah abang dan kakak dan apabila tua yang datang, itulah mama dan papa.
AKU,
mungkin ramadhan ini tidak seindah ramadhan-ramadhan sebelumnya tetapi, sekurang-kurangnya ramadhan ini telah mengajar aku. mengajar aku untuk menghargai insan lain. mengajar aku untuk menyayangi insan lain. menyayangi insan yang benar-benar mahukan kasih dan sayang aku. terima kasih NURUL IMAN.

No comments:

Post a Comment