Wednesday, October 5, 2011

ANUAR ZAIN - SEMPURNAKAN AKU

aku disini, seorang diri
berharap waktu kan terulang lagi
saat ada dirimu, bersamaku

aku disini, yang menyesali
menangisi kepemergianmu kasih
semua begitu salah
tanpa dirimu, disisiku

tahukah dirimu, kau bawa setengah hatiku
hilang bersama hampa dihidupku
hanyalah dirimu yang mampu lengkapi
oh, mencintamu
sempurnakan aku

menangisi pemergianmu kasih
semua begitu salah
tanpa dirimu

oh, tahukah dirimu, kau bawa setengah hatiku
hilang bersama hampa dihidupku
hanyalah dirimu yang mampu lengkapi
oh, mencintaimu
sempurnakan aku

kembalilah kepadaku
aku mohon kepadamu

tahukah dirimu, kau bawa setengah hatiku
hilang bersama hampa dihidupku
hanyalah dirimu yang mampu lengkapi
oh, mencintaimu
sempurnakan aku

** ********** **


fuh, lama jugak rasa tak BERJIWA kat blog aku nih. em, kali nih lirik lagu sebagai pendahuluan post aku. nih adalah antara lagu baru ANUAR ZAIN tajuknya SEMPURNAKAN AKU. dua 'feeling' waktu dengar lagu nih adalah 'BEST and FEEL'. so, hari nih kita crite pasal lagu nih jer sebab aku suka lagu nih. smile. lagu nih slow and feeling habis (bagi aku la) dan kalau kita dengar lirik lagu nih macam lagu seseorang yang dah kena tinggal ngan orang yang dia sayang sangat. kira lagu nih lagu 'frust' menonggeng la tapi. tapi. tapi.


tapi lagu nih sebenarnya maksudnya betul-betul mendalam (bagi aku lagi la). pada aku lagu nih pasal 'someone' yang sayang sangat kat 'somebody'. sebab sayang sangat kat 'somebody' nih, 'someone' sanggup buat pe jer untuk 'somebody'. bila berjauhan jer, tak kira la. lama ker. sekejap ker. jauh ker tau dekat ker. dia tetap akan ingat kat 'somebody' and dia rasa 'life' dia macam tak tentu arah dan takde makna. sewet kan. lagi plak, 'someone' nih rasa bertapa sunyinye 'someone' bila 'somebody' takde kat sisi. giler bayang la kot.


walaumacammanapun, lagu nih tak semestinya untuk pasangan 'couple' tapi terserah pada seseorang tuh dalam menilai kasih and sayang. boleh jadi jugak lagu nih sesuai anak dengan ibubapa yang sentiasa sayangkan ibubapa dia. mungkin jugak untuk sahabat dengan teman yang sentiasa sayangkan teman dia. mungkin jugak untuk 'family' dengan 'family' yang sentiasa sayangkan 'family' dia. pesanan ringkas. anda yang meletakkan siapa dia, kamu ataupun engkau dalam kehidupan anda sendiri jadi, sebarang 'risiko' atau 'kekurangan' perlu anda hadapi bersama mereka-mereka itu. jangan mudah putus asa dan sentiasa ceriakan diri anda. insyallah. mungkin anda akan sentiasa rasa bahagia dengan kasih and sayang yang anda sendiri curahkan.


"SEMPURNAKAN AKU"


No comments:

Post a Comment